Outsourcing

Som udgangspunkt løses alle opgaver indenfor vores virksomhed (via fast tilknyttede danske konsulenter). Vores kunder er typisk danske virksomheder, der har behov for absolut ekspertbistand lige nu og her. Derfor er vores holdning til brug af outsourcing/nearshoring/offshoring, grundlæggende er styret af vores kunders behov.

Vores kunder skal kunne stole på:

  • Hvem de har med at gøre.
  • At informationer ikke bliver videresendt til en for kunden ukendt tredjepart.
  • At kunne kommunikere (på modersmål) hurtigt uden forsinkelser.
  • At oplysninger behandles fortrolig.
  • Den part de taler med, er den samme part som foretager den udførende del af arbejdet.

Ovenstående punkter falder for de fleste projekter, ikke i tråd med outsourcing til udenlandske virksomheder. Desuden benytter vore kunder typisk allerede i større eller mindre grad outsourcing/nearshoring/offshoring, hvor vi ikke umiddelbart har ønsket om at være mellemhandler.

Misforstå os ej, vi er ikke imod princippet. Det kan i mange tilfælde være en nødvendighed (tidsmæssigt og/eller økonomisk), men som med alt andet: det bør benyttes med omtanke og i velovervejede situationer.  Flere af de kunder vi hjælper benytter allerede outsourcing, nogle gange med succes hvor vi hjælper med arkitektur/rådgivning/udfærdigelse af kravspecifikationer o.lign. og andre gange rydder vi op i projekter, hvor outsourcing er gået helt galt.

Vi modtager dagligt 4-5 nye forespørgsler fra udenlandske offhore-virksomheder (eller danskere der repræsenterer samme), der ønsker at sælge deres ydelser. Svaret er det samme til alle: et umiddelbart afslag (jf. ovenstående).

Se vores lille video nedenfor omkring outsourcing